KW banner 

  • Kategoria: TryTool 2017

TryTool 2017 – informacje praktyczne

TryTool 2017. Wszystko czego chcecie wiedzieć a wstydzicie się zapytać.

 

TryTool jedna z największych w Polsce imprez promujących zimową działalność w górach już w sobotę 4.02.2017. Co Was spotka na krakowskim Zakrzówku:

 

Co znajdziecie w tym materiale

  • Czas i miejsce

  • Jak dojechać

  • Zasady bezpieczeństwa

  • Program: godzina po godzinie

    • Sektory

    • Zawody

    • Warsztaty

    • Bezpieczne góry

  • Jakie wyposażenie jest potrzebne

  • Prośby i uwagi organizacyjne

  • Sponsorzy

CZAS I MIEJSCE

04.02.2017

Godz. 09.00 - 15.30

Kraków, Zakrzówek, ul,. Twardowskiego (link)

JAK DOJECHAĆ

  • ZMOTORYZOWANI:

Należy dojechać do końca pętli asfaltowej na ulicy Twardowskiego i zaparkować samochód na niej (po lewej albo prawej stronie) lub też na ulicy Wyłom. prośba, aby nie parkować i nie zastawiać dojazdu i dojścia do skał. Nie parkujcie i nie wjeżdżajcie pod skały i za znak zakazu wjazdu. Straż miejska tylko na to czeka!

  • NIEZMOTORYZOWANI:

Tramwajem nr 11, 18, 22, 52 – przystanek Słomiana.

Autobusem nr 101, 194 - przystanek Słomiana.

Następnie podążamy ulicą Twardowskiego do samego końca (do pętli asfaltowej).

Szukajcie połączeń np. w serwisie www://krakow.jakdojade.pl/.

BEZPIECZEŃSTWO NAJWAŻNIEJSZE!

TryTool odbywa się na terenie nieczynnego kamieniołomu Zakrzówek w jego części zwanej Skałkami Twardowskiego. W związku z tym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i nie podchodzeniu pod ściany wspinaczkowe o ile nie jesteśmy osobami wspinającymi się. “Strefy zagrożenia” będą w dużym stopniu oznaczone taśmą. Dotyczy to zarówno części skałek w której będą miały miejsce warsztaty ABC, jak i tej w której odbędą się zawody. Wszystkie osoby wspinające się i uczestniczące w mityngu mają obowiązek posiadania kasku.

I

W trakcie imprezy będą rozgrywane zawody - miejcie to na uwadze, szczególnie przechodząc w pobliżu sektorów sportowych.

Dopełniliśmy wszelkich starań, aby oczyścić z wszelkich luźnych fragmentów skały drogi przeznaczone zarówno pod zawody jak i pod wspinaczkę w sektorze ABC. Niestety pomimo tego istnieje ryzyko, że zarówno podczas wspinaczki, jak i samoistnie mogą się od ścian wspinaczkowych odrywać fragmenty luźnej skały. Zatem jak co roku prosimy o przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa, nakazów organizatorów i nie przekraczania samowolnie wyznaczonego taśmą ostrzegawczą obszaru sektorów wspinaczkowych.

PROGRAM: GODZINA, PO GODZINIE

 

SEKTORY

09.00 - 15.00 Sektor ABC Drytoolingu

09.00 - 15.00 Tyrolka

ZAWODY

  • Zawody Indywidualne w drytoolingu

07.45 - 09.45 Rejestracja zawodników

09.45 - 10.00 Odprawa

10.00 - 11.45 Eliminacje zawodników nie startujących w zawodach druzynowych

12.15 - 12.30 Odprawa zawodników startujących w zawodach zespołowych

12.30 - 13.30 Eliminacje zawodników startujących w zawodach zespołowych

14.00 - 15.30 Finały Zawodów Indywidualnych

 

  • Zawody zespołowe w drytoolingu

07.45 - 08.45 Rejestracja zawodników

08.45 - 09.00 Odprawa

09.00 - 12.15 Zawody

WARSZTATY: WSPINACZKA I TURYSTYKA ZIMOWA

08.00 - 09.45 Rejestracja uczestników warsztatów

09.00 - 09.45 Wspinaczka w lodzie: ABC i prezentacja sprzętu (Damian Granowski - KW Kraków)

09.00 - 10.00 Skitouring: ABC i prezentacja sprzętu (Michał Semow - KW Kraków/Zbyszek Marcinkiewicz - Polarsport)

09.45 - 10.30 Turystyka zimowa: ABC i prezentacja sprzętu (Janek Kuczera - KW Kraków)

10.15 - 11.45 Drytooling: pokaz praktyczny (Damian Granowski - KW Kraków)

11.15 - 12.00 Wspinaczka zimą: ABC i prezentacja sprzętu (Janek Kuczera - KW Kraków)

12.00 - 12.45 Drytooling: trening dla zaawansowanych (Damian Granowski - KW Kraków)

12.00 - 12.30 Szkolenia Zimowe Klubu Wysokogórskiego Kraków (Bartek Klimas - KW Kraków)

12.15 - 13.00 Co mamy w plecaku? Pakowanie z głową (Janek Kuczera - KW Kraków)

13.30 - 14.00 Szkolenia Zimowe Klubu Wysokogórskiego Kraków (Bartek Klimas - KW Kraków)

 

BEZPIECZNE GÓRY

09.45 - 10.30 Urazy w górach + pierwsza pomoc (Grupa Jurajska GOPR)

10.15 - 11.00 Biwakowanie i odżywianie zimą (Mikołaj Pudo - KW Kraków)

11.15 - 12.00 Apteczka w górach: wersja mini, midi i maxi (Grupa Jurajska GOPR)

13.00 - 13.45 Biwakowanie i odżywianie zimą (Mikołaj Pudo - KW Kraków)

NIEZBĘDNY SPRZĘT

Osoby chcące skorzystać z możliwości jakie daje sektor ABC, powinny w miarę dostępności zabrać ze sobą:

  • wygodne ubranie do wspinania, w tym ciepłą (np. puchową) kurtkę,

  • cienkie rękawiczki (do wspinania/trzymania dziabki),

  • buty zimowe (w tych w których chodzicie po górach),

  • raki, uprząż i kask (o ile takie posiadacie),

Na miejscu dostępne będą raki, czekany techniczne (w slangu wspinaczkowym dziaby), uprzęże i kaski. Jeżeli macie buty dostosowane do raków automatycznych, weźcie je koniecznie - będziecie krócej czekać w kolejce do ABC! Jeśli macie swój własny szpej – tym bardziej się przyda.

PROŚBY I UWAGI ORGANIZACYJNE

Impreza cieszy się dużą popularnością, tak więc wielka prośba do Was o:

  • Punktualną rejestrację i punktualne przybycie na warsztaty i interesujące Was punkty programu

  • Względną ciszę podczas warsztatów, tak aby wszyscy mogli usłyszeć to co mówi instruktor

  • Cierpliwość w oczekiwaniu na swoją kolej do wspinania w sektorach ABC.

  • Osoby startujące w zawodach powinny zapoznać się z regulaminem zawodów i stawić się na starcie z niezbędnym wyposażeniem

 

SPONSORZY I PARTNERZY

Organizator:

 

Główny sponsor: AMC - dystrybutor firmy PETZL. www.beal.pl/amc

Sponsorzy:

Sklep Górski POLARSPORT

www.polarsport.pl

Centrum Wspinaczkowe FORTECA

www.cwf.pl

Szkoła Wspinaczki DRYTOOLING.COM.PL

www.drytooling.com.pl

Pracownia architektury THESIS

www.tezis.pl

Producent lodu ICE 24

www.ice24.pl

Sklep górski E-PAMIR

www.e-pamir.pl

Sklep podróżnika

www:sp.com.pl

   

   

Partnerzy:

   

GOPR - Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe

AKPT - Akademickie Koło Przewodników Tatrzańskich

SAKWA - Sekcja Akademicka KW Kraków

     
     

08.00 - 09.45 Rejestracja uczestników warsztatów

09.00 - 09.45 Wspinaczka w lodzie: ABC i prezentacja sprzętu (Damian Granowski - KW Kraków)

09.00 - 10.00 Skitouring: ABC i prezentacja sprzętu (Michał Semow - KW Kraków/Zbyszek Marcinkiewicz - Polarsport)

09.45 - 10.30 Turystyka zimowa: ABC i prezentacja sprzętu (Janek Kuczera - KW Kraków)

10.15 - 11.45 Drytooling: pokaz praktyczny (Damian Granowski - KW Kraków)

11.15 - 12.00 Wspinaczka zimą: ABC i prezentacja sprzętu (Janek Kuczera - KW Kraków)

12.00 - 12.45 Drytooling: trening dla zaawansowanych (Damian Granowski - KW Kraków)

12.00 - 12.30 Szkolenia Zimowe Klubu Wysokogórskiego Kraków (Bartek Klimas - KW Kraków)

12.15 - 13.00 Co mamy w plecaku? Pakowanie z głową (Janek Kuczera - KW Kraków)

13.30 - 14.00 Szkolenia Zimowe Klubu Wysokogórskiego Kraków (Bartek Klimas - KW Kraków)

BEZPIECZNE GÓRY

09.45 - 10.30 Urazy w górach + pierwsza pomoc (Grupa Jurajska GOPR)

10.15 - 11.00 Biwakowanie i odżywianie zimą (Mikołaj Pudo - KW Kraków)

11.15 - 12.00 Apteczka w górach: wersja mini, midi i maxi (Grupa Jurajska GOPR)

13.00 - 13.45 Biwakowanie i odżywianie zimą (Mikołaj Pudo - KW Kraków)

  • Kategoria: TryTool 2017

Zapisy na TryTool 2017

Impreza odbędzie się w sobotę, 4 lutego 2017 r. na krakowskim Zakrzówku. Poniżej roboczy program:

program roboczy TT 2017

Zawody:

W tym roku kontynuujemy sprawdzoną formułę zawodów zespołowych z lat poprzednich - niewielkie zmiany zobaczycie w regulaminie zawodów indywidualnych. Formuła ma charakter towarzyski i głównym założeniem jest umożliwienie startu osobom początkującym, jak i tym bardziej doświadczonym.

Poprzedni rok pokazał, że zainteresowanie zawodami indywidualnymi cieszy się sporym powodzeniem. Formuła została nieco zmieniona, ale o szczegółach dowiecie się dopiero w dniu zawodów. Jednego możecie być pewni -  są to jedyne zawody w Polsce (o ile nie na świecie), gdzie wraz ze świetną zabawą, humorem, współgra duch rywalizacji, a zawodnicy zaraz przed startem zostaną zważeni. Formułę na tegoroczne zawody indywidualne opracowała SAKWA i to oni w głównej mierze są odpowiedzialni za ich przebieg.

Zawody będą odbywać się na sektorze drytoolowym Zakrzówka. Więcej szczegółów znajdziecie w regulaminie zawodów:

  1. Regulamin zawodów drużynowych

  2. Regulamin zawodów indywidualnych

Zachęcamy wszystkie osoby zainteresowane startem w zawodach do wypełnienia formularza zgłoszeniowego:

  1. Formularz dla zawodów drużynowych

  2. Formularz dla zawodów indywidualnych

Dalsze instrukcje i informacje przed zawodami będziemy przekazywać na adres e-mail podany w formularzu.

Płatności za zawody należy dokonać przelewem najpóźniej w dniu 02.02.2017 (czwartek). W przypadku dokonania płatności po terminie prosimy o dostarczenie do biura zawodów potwierdzenia przelewu.

Opłata startowa wynosi 40 zł od osoby, czyli 80 zł za zespół. Członkowie KW Kraków z opłaconymi składkami za rok 2017 są zobowiązani do uiszczenia 20 zł/ osobę (40 zł na zespół). W podstawowym pakiecie startowym dostaniecie bon na posiłek oraz koszulkę. Gwarantujemy dostarczenie koszulek na TryTool przy wpłacie do 30.01 (według daty uznania na rachunku KW). Dla osób, które zapłacą po tym terminie spróbujemy zorganizować okolicznościowe gadżety zastępcze.

Warsztaty:

Udział w warsztatach jest tradycyjnie bezpłatny. W ramach warsztatów będzie można spróbować wspinania drytoolowego na wędkę a także posłuchać wykładów związanych z tematyką wspinania i turystyki zimowej. W tym roku uruchamiamy także wykład wprowadzający do tematyki skitouringu. Jesteśmy w stanie obsłużyć ograniczoną ilość chętnych, w związku z tym prosimy o rejestrację przy pomocy formularza:

Tam też można zgłosić chęć udziału w atrakcjach linowych przygotowanych przez AKPT Kraków.

Na podstawie Waszych zgłoszeń przygotujemy dokładny program warsztatów, tak aby umożliwić aktywny udział jak największej ilości chętnych w tematach cieszących się największym zainteresowaniem.

Wpłaty prosimy kierować na konto:
Klub Wysokogórski Kraków
31-152 Kraków, ul. Pędzichów 11/10A

Bank Millenium 77 1160 2202 0000 0000 3523 6899

Tytułem: "TryTool 2017 - zawody, imię i nazwisko uczestnika 1(, imię i nazwisko uczestnika 2)

Koszulki:

W tym roku wracamy do koszulek bawełnianych, z pamiątkową grafiką przygotowaną przez Wojtka Buchtę. Koszulki są w krojach damskich i męskich, można je zamawiać przy pomocy formularza:

Cena koszulki dla wszystkich uczestników wynosi 25 zł. Zawodnicy otrzymują koszulki w pakiecie startowym, pod warunkiem wniesienia opłaty startowej w poniższym terminie!

Gwarantujemy dostarczenie koszulek na TryTool przy wpłacie do 30.01.2017 r. (według daty uznania na rachunku KW).

meska zawodnik.jpgdamska zawodnik

 

 

 

Macie jeszcze jakieś pytania, wątpliwości? Piszcie na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Kategoria: TryTool 2017

Regulamin zawodów drużynowych

Zawody zespołowe podaczas VII Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2017

 

Informacje ogólne

 

Cel zawodów: Integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku, propagowanie drytoolingu, jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.

 

Termin zawodów: 4 lutego 2017 r.

 

Organizator: Klub Wysokogórski Kraków

 

Miejsce zawodów: Kraków, Zakrzówek, sektor drytoolowy (na lewo od Baby Jagi)

 

Biuro zawodów: Zakrzówek – rejon Freneya.

 

Ilość zespołów: ilość zawodników, ze względów bezpieczeństwa, ograniczona jest do 25 zespołów.

 

Rezerwacja miejsc przez Internet: rezerwacje zespołów należy zgłaszać do 2 lutego przez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej www.kw.krakow.pl , decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Lista zespołów które dokonały rezerwacji przez Internet: 5 lutego na stronie www.kw.krakow.pl podana zostanie liczba zespołów, które dokonały rezerwacji pierwszych 25 miejsc oraz liczba zespołów z listy rezerwowej.

 

Opłata startowa: 40 PLN/os. (20 PLN/os osoby zrzeszone w KW Kraków i SAKWA z opłaconymi składkami za 2017) płatne w biurze zawodów przy rejestracji lub internetowo.

 

Program zawodów

 

Rejestracja zespołów, które dokonały rezerwacji przez Internet:

7:45 do 8:15

 

Rejestracja pozostałych zespołów (jeżeli będą wolne miejsca)

8:15 do 8:45

 

Odprawa techniczna

8:45 do 9:00

 

Czas rozgrywania zawodów zaspołowych:

9:00 - 12:00

Termin składania wykazu przebytych dróg:

do 12:00

 

Ogłoszenie wyników: 15:30

Wręczanie nagród: 16:00 -16:30





Regulamin zawodów VII Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2017

 

Cel

 

  1. Celem  zawodów jest integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku oraz propagowanie drytoolingu jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.

 

Warunki uczestnictwa

 

  1. Uczestnicy zawodów muszą mieć ukończone 18 lat.

  2. Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest zaakceptowanie przez uczestnika niniejszego regulaminu i podpisanie załączonego do niego oświadczenia.

  3. Uiszczenie przez zawodnika opłaty startowej w wysokości 40 zł. Członkowie KW Kraków i SAKWA - 20 zł/ osoba

 

Rejestracja

 

  1. Zgłoszenie zespołu na zawody następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Klubu Wysokogórskiego Kraków (http://www.kw.krakow.pl)

  2. W celu usprawnienia rejestracji, każdy zespół zgłaszający się do zawodów powinien mieć ze sobą już podpisane oświadczenia z wypełnionymi rubrykami: imię, nazwisko, klub, miasto. Oświadczenia należy złożycie w biurze zawodów przy rejestracji (oświadczenia zostaną przesłane w mailu potwierdzającym rejestrację i będą dostępne na miejscu w biurze zawodów).

 

Obowiązkowe wyposażenie zawodników

 

  1. Każdy zawodnik, chcący wziąć udział w zawodach, powinien być obowiązkowo wyposażony we własny, atestowany sprzęt osobisty: kask, uprząż, przyrząd do asekuracji, raki, czekany, karabinki osobiste.

  2. Lina do konkurencji startu na czas zapewniona jest przez organizatora.

 

Klasyfikacja

 

  1. Wszystkie zespoły biorące udział w zawodach, będą klasyfikowane wspólnie, lecz ze względu na skład osobowy zostaną podzielone na trzy kategorie:

    1. zespoły męskie

    2. zespoły kobiece

    3. zespoły mieszane

 

  1. W zawodach klasyfikowane są wszystkie zespoły, które:

    1. zgłoszą się do zawodów oraz złożą w biurze zawodów osobiście podpisane oświadczenie dotyczące zasad bezpieczeństwa, odpowiedzialności i przetwarzania danych osobowych oraz

    2. wezmą udział w odprawie technicznej przed zawodami oraz

    3. przebędą co najmniej jedną drogę zawodów (listę dróg, na których rozgrywane będą zawody, zespoły otrzymają przy rejestracji - w biurze zawodów) oraz

    4. ukończą zawody w regulaminowym czasie poprzez opuszczenie strefy rozgrywania zawodów: 13:00 oraz

    5. złożą w biurze zawodów wykaz przebytych dróg do godziny 12:00

  2. Zespoły, które nie opuszczą strefy rozgrywania zawodów w regulaminowym czasie zostaną zdyskwalifikowane.

  3. Zawody rozgrywane są jako konkurencja zespołowa. Klasyfikowane są zespoły dwuosobowe. Drogę zawodów uważa się za przebytą przez zespół jeżeli:

    1. została w całości przebyta przez każdego z członków zespołu o własnych siłach (zakaz stosowania tzw. windy) oraz

    2. co najmniej jeden z członków zespołu przebył daną drogę zgodnie z zasadami przyjętymi w wspinaczce sportowej w stylu nie gorszym niż PP. Dla drugiego z członków zespołu dopuszczalny jest styl AF lub TR z blokami.

Punktacja

 

  1. Każda droga ma przypisaną liczbę punktów. Uczestnicy otrzymują przed rozpoczęciem rywalizacji wykaz dróg zawierający numery dróg, ich trudności i punktację. Na otrzymanym wykazie, zespół zaznacza tylko i wyłącznie drogi przebyte zgodnie z zasadami zawartymi w pkt. 12 regulaminu. Wynik uzyskany przez zespół wspinaczkowy, to suma punktów przypisanych do tych dróg. Zawody wygrywa zespół, który uzyska najwyższą liczbę punktów.

  2. Za każdą drogę, którą obaj członkowie zespołu pokonali w stylu PP lub lepszym, zespół otrzymuje dodatkowe punkty.

Protesty

 

  1. Wszelkie wykroczenia popełniane przez zawodników podczas wspinania, należy zgłaszać do sędziego głównego.

  2. Czas składania protestów wynosi 20 minut od chwili ogłoszenia wyników.

  3. Protesty należy składać do kierownika zawodów w formie pisemnej. Protesty rozpatruje jury zawodów.

Nagrody

 

  1. Organizator przewiduje nastepujące nagrody:

  • wręczenie pamiątkowych statuetek zespołom, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii

  • rozlosowanie upominków wśród wszystkich startujących w zawodach.



Bezpieczeństwo i fair play

 

  1. Drogi wspinaczkowe zawodów zlokalizowane są na naturalnych skałach. Organizator dołożył wszelkich starań, aby drogi zawodów oczyścić z maksymalnie dużej liczby luźnych bloków skalnych i skontrolował wszystkie punkty asekuracyjne na tych drogach. Jednakże, skały te poddawane są ciągłej erozji, która powoduje między innymi: kruszyznę, odrywanie się luźnych bloków skalnych, korozję i uszkadzanie punktów asekuracyjnych oraz zjazdowych. Są to potencjalnie śmiertelne zagrożenia, nierozerwalnie związane z działalnością wspinaczkową i w związku z tym, posiadający tą wiedzę uczestnik zawodów, podejmujący wspinaczkę na tych drogach, robi to tylko i wyłącznie na własne ryzyko, biorąc tym samym odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo i przyjmując na siebie ponoszenie konsekwencji skutków swoich działań w stosunku do siebie i innych osób.

  2. Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody (majątkowe i na osobie) poniesione przez uczestników, w związku z ich udziałem w zawodach, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie ciała oraz inne uszczerbki na zdrowiu i życiu doznane przez uczestników zawodów w związku z ich uczestnictwem w zawodach.

  3. Podczas zawodów obowiązuje zakaz wspinania się bez asekuracji.

  4. Wszystkich zawodników przebywających w strefie rozgrywania zawodów obowiązuje nakaz zabezpieczenia głowy kaskiem – pod rygorem dyskwalifikacji.

  5. Podczas wspinania i zjazdu na drogach zawodów, czekany muszą być dopięte do uprzęży za pomocą lonży – pod rygorem dyskwalifikacji.

  6. Wszyscy zawodnicy są zobowiązani nieść pomoc osobie będącej w niebezpieczeństwie.

  7. Zawody rozgrywane są w duchu fair play z poszanowaniem zwyczajów i etyki wspinaczkowej.

  8. O kolejności dostępu do dróg wspinaczkowych decydują zwyczajowe zasady kultury przyjęte w środowisku wspinaczkowym.

  9. Każdy zawodnik może zrezygnować z dalszego udziału w zawodach z własnej woli i w dowolnym momencie. Fakt ten należy obowiązkowo zgłosić w biurze zawodów.

Przetwarzanie danych osobowych

 

  1. Uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na stronie www.kw.krakow.pl oraz w materiałach marketingowych i promocyjnych organizatora.

  2. Uczestnik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz przekazywanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2002, nr 101, poz. 926 ze zm.) w zakresie niezbędnym do organizacji zawodów także dla realizacji celów statutowych organizatora.

Postanowienia końcowe

  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie zawodów.

  2. Kwestie sporne oraz interpretacyjne wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu będą rozstrzygane przez organizatora.

  • Kategoria: TryTool 2017

Regulamin zawodów indywidualnych

Zawody indywidualne podczas VII Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2017

Informacje ogólne

Cel zawodów: Integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku, propagowanie drytoolingu, jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.

Termin zawodów: 4 lutego 2017 r.

Organizator: Klub Wysokogórski Kraków oraz SAKWA

Miejsce zawodów: Kraków, Zakrzówek, sektor drytoolowy (na lewo od Baby Jagi)

Biuro zawodów: Zakrzówek – rejon Freneya.

Ilość zawodników: ilość zawodników z uwagi na ograniczenia czasowe zostaje  ograniczona do 30 zawodników.

Rezerwacja miejsc przez Internet: rezerwacje należy zgłaszać do 2 lutego przez wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej www.kw.krakow.pl , decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłata startowa: 40 PLN/os. (20 PLN/os osoby zrzeszone w KW Kraków oraz SAKWA z opłaconymi składkami za 2017 płatne w biurze zawodów przy rejestracji lub internetowo na wskazane przez organizatora konto. Osoby startujące w zawodach drużynowych zobowiązane są do uiszczenia wpłaty 10zł.

 

Program zawodów

Rejestracja zawodników, którzy dokonali rezerwacji przez Internet:

9:00-9:30

Rejestracja pozostałych zespołów (jeżeli będą wolne miejsca)

9:30 do 10:00

Czas rozgrywania zawodów indywidualnych:

10:15 - 16:00

Ogłoszenie wyników: 16:30

Wręczanie nagród: 16:30-17:00

 

Regulamin zawodów VII Krakowskiego Mityngu Drytoolowego - TryTool 2017

Cel

  1. Celem  zawodów jest integracja środowiska wspinaczkowego, promocja wspinania zimowego na Zakrzówku oraz propagowanie drytoolingu jako dyscypliny doskonalącej techniki stosowane we wspinaczce wysokogórskiej.

Warunki uczestnictwa

2. Uczestnicy zawodów muszą mieć ukończone 18 lat.

3. Warunkiem wzięcia udziału w zawodach jest zaakceptowanie przez uczestnika niniejszego regulaminu i podpisanie załączonego do niego oświadczenia.

4. Uiszczenie przez zawodnika opłaty startowej w wysokości 40 zł. Członkowie KW Kraków oraz SAKWA - 20 zł/ osoba

Rejestracja

5. Zgłoszenie zawodnika na zawody następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Klubu Wysokogórskiego Kraków (http://www.kw.krakow.pl/)

6. W celu usprawnienia rejestracji, każda osoba zgłaszająca się do zawodów powinien mieć ze sobą już podpisane oświadczenia z wypełnionymi rubrykami: imię, nazwisko, klub, miasto. Oświadczenia należy złożyć w biurze zawodów przy rejestracji (oświadczenia zostaną wysłane do uczestników mailem lub na miejscu w biurze zawodów).

Obowiązkowe wyposażenie zawodników

7. Każdy zawodnik w, chcący wziąć udział w zawodach, powinien być obowiązkowo wyposażony we własny, atestowany sprzęt osobisty: kask, uprząż, przyrząd do asekuracji, raki, czekany, karabinki osobiste, pętle.

8. Linę do wspinania na czas zostanie zapewniona przez Organizatora.

Klasyfikacja

9. Wszystkie osoby biorące udział w zawodach, będą klasyfikowane wspólnie, lecz ze względu na płeć zostaną podzielone na dwie kategorie:

a.            męskie

b.            kobiece

10.   W zawodach klasyfikowane są wszystkie osoby, które:

a.            zgłoszą się do zawodów oraz złożą w biurze zawodów osobiście podpisane oświadczenie dotyczące zasad bezpieczeństwa, odpowiedzialności i przetwarzania danych osobowych oraz

b.            wezmą udział w odprawie technicznej przed zawodami oraz

c.            ukończą zawody w regulaminowym czasie poprzez opuszczenie strefy rozgrywania zawodów

 

11. Osoby, które nie opuszczą strefy rozgrywania zawodów w regulaminowym czasie zostaną zdyskwalifikowane.

12.  Zawody rozgrywane są jako konkurencja indywidualna w dwóch etapach: eliminacje oraz finał,

Drogi zawodów uważa się za przebyte kiedy została w całości przebyta przez zawodnika o własnych siłach (zakaz stosowania tzw. windy) w czasie nie dłuższym niż wskazanym w dniu zawodów przez organizatora. Jedyny dopuszczalny styl w eliminacjach to TR, w finale również TR. Po eliminacjach do finału dopuszczeni są Zawodnicy z najkrótszym czasem przejścia dróg eliminacyjnych.

 

Punktacja

13.  Eliminacje do finału odbywają się na dwóch drogach - w dniu zawodów zostaną wskazane przez Organizatora.Obciążenie liny oznacza brak możliwości kontynuowania drogi.

14. Finały będą odbywać się w rundach, na jednej wybranej drodze na wędkę.

Zawodnicy są ważeni w butach i z całym sprzętem, który mają na sobie. Wyznaczane jest 5% masy startowej każdego zawodnika z dokładnością do 1 miejsca po przecinku.

Przed rundą zawodnicy licytują się, kto zrobi drogę z największym procentem swojej masy ciała. Procent musi być wielokrotnością 5%. Licytacja zaczyna się od osoby, która była ostatnia w eliminacjach, z poziomu większego o 5% niż w poprzedniej rundzie.

W licytacji zawodnicy mogą powiedzieć „pas” albo licytować wyżej, przynajmniej o 5%. Wygrywa osoba, która jako ostatnia zalicytowała.

Osoba, która wygrała licytację startuje jako pierwsza i otrzymuje dociążenie o zalicytowanej wartości zaokrąglonej do 1 kg w górę. Dociążenie przyjmie formę obciążników w plecaku lub kamizelki obciążeniowej.

Zawodnik, który wygrał, musi jako pierwszy pokonać drogę z dociążeniem mieszcząc się w limicie czasu i nie obciążając liny. Obciążenie liny bądź nieskończenie drogi w limicie czasu wiąże się z odpadnięciem z rozgrywek. Jeżeli zawodnik, który licytował najwyżej nie pokona drogi, automatycznie zajmuje on ostatnie miejsce w obrębie danej rundy, bez względu na wysokość, jaką pokonał. Kolejność startowania kolejnych zawodników jest taka sama jak w licytacji.

Kolejność zajmowanych miejsc będzie zdeterminowana w obrębie danej rundy przez pokonaną wysokość (np.odniesioną do ringów na danej drodze) przed odpadnięciem bądź skończeniem limitu czasu.

Wszystkie osoby, które nie odpadły z rozgrywek w trakcie danej rundy, przechodzą do następnej rundy i zaczynają w pomniejszonym gronie kolejną licytację. Jeżeli wszyscy odpadli z danej rundy, o kolejności zajmowanych miejsc zadecyduje pokonana wysokość  a w wypadku remisu – czas.

W rundzie 1 nie ma licytacji, każdy musi przejść drogę z 5% masy ciała. Licytacja zaczyna się w rundzie 2.

 

15.  Do klasyfikacji generalnej uwzględniany jest czas przebytych dróg przez zawodnika, obciążenie, z którym wspinał się w finale.

 

Protesty

16. Wszelkie wykroczenia popełniane przez zawodników podczas wspinania, należy zgłaszać do sędziego głównego.

17.  Czas składania protestów wynosi 20 minut od chwili ogłoszenia wyników.

18.   Protesty należy składać do kierownika zawodów w formie pisemnej. Protesty rozpatruje jury zawodów.

Nagrody

19.  Organizator przewiduje nastepujące nagrody:

  • wręczenie pamiątkowych statuetek zawodnikom, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii

  • losowanie upominków wśród wszystkich startujących w zawodach.

 

Bezpieczeństwo i fair play

20.   Drogi wspinaczkowe zawodów zlokalizowane są na naturalnych skałach. Organizator dołożył wszelkich starań, aby drogi zawodów oczyścić z maksymalnie dużej liczby luźnych bloków skalnych i skontrolował wszystkie punkty asekuracyjne na tych drogach. Jednakże, skały te poddawane są ciągłej erozji, która powoduje miedzy innymi: kruszyznę, odrywanie się luźnych bloków skalnych, korozję i uszkadzanie punktów asekuracyjnych oraz zjazdowych. Są to potencjalnie śmiertelne zagrożenia, nierozerwalnie związane z działalnością wspinaczkową i w związku z tym, posiadający tą wiedzę uczestnik zawodów, podejmujący wspinaczkę na tych drogach, robi to tylko i wyłącznie na własne ryzyko, biorąc tym samym odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo i przyjmując na siebie ponoszenie konsekwencji skutków swoich działań w stosunku do siebie i innych osób.

21.   Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody (majątkowe i na osobie) poniesione przez uczestników, w związku z ich udziałem w zawodach, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie ciała oraz inne uszczerbki na zdrowiu i życiu doznane przez uczestników zawodów w związku z ich uczestnictwem w zawodach.

22.    Podczas zawodów obowiązuje zakaz wspinania się bez asekuracji.

23.    Wszystkich zawodników przebywających w strefie rozgrywania zawodów obowiązuje nakaz zabezpieczenia głowy kaskiem – pod rygorem dyskwalifikacji.

24.     Podczas wspinania i zjazdu na drogach zawodów, czekany muszą być dopięte do uprzęży za pomocą lonży – pod rygorem dyskwalifikacji.

25.     Wszyscy zawodnicy są zobowiązani nieść pomoc osobie będącej w niebezpieczeństwie.

26.      Zawody rozgrywane są w duchu fair play z poszanowaniem zwyczajów i etyki wspinaczkowej.

27.      O kolejności dostępu do dróg wspinaczkowych decydują zwyczajowe zasady kultury przyjęte w środowisku wspinaczkowym.

28.       Każdy zawodnik może zrezygnować z dalszego udziału w zawodach z własnej woli i w dowolnym momencie. Fakt ten należy obowiązkowo zgłosić w biurze zawodów.

Przetwarzanie danych osobowych

29.   Uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na stronie www.kw.krakow.pl oraz w materiałach marketingowych i promocyjnych organizatora.

30.    Uczestnik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz przekazywanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2002, nr 101, poz. 926 ze zm.) w zakresie niezbędnym do organizacji zawodów także dla realizacji celów statutowych organizatora.

Postanowienia końcowe

31.     Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie zawodów.

32.      Kwestie sporne oraz interpretacyjne wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu będą rozstrzygane przez organizatora.

  • Kategoria: TryTool 2017

TryTool 2017 - zapowiedź

 

Integracja, zabawa, nauka i rywalizacja. Te cztery przymiotniki określają ideę krakowskiego TryTool. Także w 2017 roku odbywająca się od 7 lat impreza kładzie akcent przede wszystkim na spotkanie środowiska wspinaczkowego i przybliżenie zimowej działalności w górach tym, którzy zaczynają lub chcą zacząć. Będą więc zawody, prezentacje, warsztaty i mnóstwo inspirujących spotkań. TryTool może sprawić, że od następnej jesieni nie będziecie mogli doczekać się zimy!

Spotkanie rozpoczyna się już o godz. 8.30 4 lutego na krakowskim Zakrzówku, mekce sprzętowego wspinania (drytoolingu). Czego można się spodziewać po tegorocznej edycji?

Zawody drużynowe i indywidualne

Znakiem rozpoznawczym TryTool są zawody drytoolingowe. W kategorii drużynowej zespoły rywalizują między sobą liczbą przejść i ich trudnością. W kategorii indywidualnej wspinanie odbywa się na wędkę. Jak to z wędkami bywa - jest tu haczyk: trzeba zadeklarować z jakim dodatkowy ciężarem uda nam się pokonać drogę.

Porozmawiaj z ekspertem

Równolegle z zawodami rozpoczynają się bloki edukacyjne i treningowe. Zaczynających przygodę zimą w górach zapewne zainteresują rady bardziej doświadczonych, a więc:

  • Jaki sprzęt jest konieczny do wspinaczki zimowej. Standardy i nowinki. Będzie można dotknąć i przymierzyć raki i czekany alpejskie, czekany techniczne. Zaprezentowany będzie również sprzęt asekuracyjny, używany podczas wspinaczki zimowej.
  • Pakowanie plecaka to niby oczywista rzecz. W zimie jednak lista sprzętu, który może się przydać rośnie, więc jak się spakować żeby mieć wszystko, co niezbędne, ale nie nosić na plecach 20 kg? Instruktorzy i wspinacze podzielą się wiedzą i doświadczeniem co jest potrzebne (a co nie!) na ambitniejszy trekking w zimie, a co na wspinaczkę. Co ubrać, co jeść i pić.
  • Turystyka zimowa to wyzwanie. Przydadzą się patenty dotyczące wyboru sprzętu, jak klarować i skracać linę, jak zakładać podstawową asekurację itp.
  • Narciarstwo wysokogórskie (skituring) uważane jest za naturalny sposób poruszania się zimą w górach. Program imprezy został rozszerzony o prezentację skituringu, zarówno dla tych, dla których narciarstwo stanie się celem samym w sobie jak i dla tych, którzy na nartach zamierzają docierać pod ścianę wspinaczkową. Jaki sprzęt więc wybrać, jak i gdzie stawiać pierwsze skiturowe kroki?

Dotknij tych narzędzi (try tool!)

Teoria daje solidne podstawy, ale to doświadczenie jest wszystkim. Oprócz wykładów i prezentacji przygotowano bloki warsztatowe, skierowane dla tych, którzy już mają pierwsze razy za sobą, jak i dla tych, którzy chcą zorientować się na czym ta przygoda polega.

  • Wspinaczka lodowa stanowi wyższy stopień wtajemniczenia zimowej aktywności. Na Zakrzówku w bezpiecznych warunkach można dotknąć jej niektórych elementów:

     Jak sprawnie wkręcać śruby i jak zrobić stanowisko zjazdowe w lodzie (ucho Abałakowa)

     Jak należy wbijać dziabkę i pewnie stawać na zębach raków

     Jakie niebezpieczeństwa grożą podczas wspinaczki lodowej.

  • Drytooling w praktyce to kolejny z warsztatów. Instruktorzy podzielą się swoją wiedza jak używać dziabek (czekanów technicznych), jak bezpiecznie i pewnie stawać na stopniach w rakach. Przyswojenie tych wiadomości będzie można sprawdzić w sektorze drytoolowym oraz na przygotowanym trenażerze.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zima zmienia i zaostrza reguły górskiej gry, dlatego aspekt bezpieczeństwa znów będzie obecny i ważny na TryTool. Można będzie można więc poznać i trenować na manekinach udzielanie podstawowej pierwszej pomocy w warunkach górskich i terenowych. Uczestnicy będą mogli zajrzeć też do apteczki doświadczonych taterników i przekonać się jaki zestaw zabrać na krótkie wypady, jaki przyda się na długie ekspedycje.

Zabawa i integracja

Mocną stroną TryTool jest aspekt nieformalny, integracyjny. Można poznać ekspertów znanych dotychczas z facebooka, blogów i innych publikacji, można pokazać się realnie znajomym z internetu, umówić się na wspólną wycieczkę lub piwo. No, a dla tych, którzy nie chcą się wspinać, ale chcieliby coś przeżyć przez cały czas trwania imprezy będzie można skorzystać z widowiskowej tyrolki.

Program

Rezerwujcie więc czas od rana do późnego wieczora. Szczegółowy program zawodów jest jeszcze szlifowany. Jego ostateczny kształt będzie zależał również od liczby chętnych dlatego warto zarejestrować się jak najszybciej i zadeklarować chęć udziału w zawodach i warsztatach. Link do formularzy rejestracji na stronie organizatora Klubu Wysokogórskiego Kraków: http://www.kw.krakow.pl/trytool/trytool-2017/547-zapisy-na-trytool-2017.html

         plakat2017web